در روز آزمون آیلتس چه چیزی در انتظار ماست؟

در روز آزمون آیلتس چه چیزی در انتظار ماست؟

p7
بلاگ آموزشی

در روز آزمون آیلتس چه چیزی در انتظار ماست؟

آزمون آیلتس یکی از مهم‌ترین چالش‌هاییه که خیلی از ما در زندگی باهاش روبه‌رو می‌شیم. بعد از بحث پروسه ثبت‌نام توی آزمون و پیدا کردن یه مرکز خوب برای برگزاری آیلتس، شاید دغدغه بعدی خیلی از داوطلب‌ها این باشه که: اون روز قراره چه اتفاقی بیفته؟ چی در انتظارمه؟

بریم که مرحله به مرحله این روز رو بررسی کنیم.

روند برگزاری در روز آزمون کتبی آیلتس

آزمون کتبی که شامل Reading, Writing   و Listening می‌شه، در یه زمان مشخص، حدودا ۲ ساعت و چهل دقیقه  و آزمون شفاهی Speaking معمولا در یه روز دیگه و توسط ممتحن اسپیکینگ گرفته می شه. البته خیلی وقت‌ها در آزمون‌های کامپیوتری یا CD،  آزمون همه‌ی مهارت‌ها در یه روز برگزار می‌شه و شما باید دقت کنین که در این شرایط، یه فاصله معقول بین آزمون‌های کتبی و آزمون شفاهی باشه تا بتونین رفع خستگی کنین.

در روز آزمون، مهم‌ترین نکته اینه که سر ساعت به جلسه برسین. حتما ترافیک و فاصله تا محل آزمون رو چک کنین که خدایی نکرده نه استرس به خودتون وارد کنین نه آزمون رو از دست بدین. وقتی وارد موسسه برگزاری می‌شین، قبل از هر چیز پرسنل مدارک شما رو (که شامل کارت ملی و پاسپورته) چک می‌کنن، کیف، موبایل، ساعت هوشمند و لوازم اضافی دیگه رو از شما تحویل می‌گیرن و بعد شما رو به سمت سالن برگزاری آزمون راهنمایی می‌کنن.

روی میزتون یه هدست و مداد و پاک‌کن و تراش هست. در طول آزمون هم ازتون پذیرایی می شه و شما نه می‌تونین نه نیاز دارین که چیزی با خودتون داخل سالن ببرین. دفترچه سوالات و پاسخ‌نامه‌ی هر مهارت از هم جداست و به این ترتیب در اختیارتون قرار می‌گیره: لیسنینگ، ریدینگ و رایتینگ.

اولین مهارت Listening هست که وقتی پاسخ‌نامه رو روی میزتون گذاشتن، راهنمایی‌تون می‌کنن که چطور اطلاعات شخصیتون رو وارد کنین. نگران هیچی نباشین. همه چیز اعم از تاریخ، نحوه نوشتن اسم، اطلاعات شناسایی و … به صورت کامل توضیح داده می‌شه. روی دفترچه سوال هم باید اطلاعاتتون رو بنویسین و این پروسه برای هر سه مهارت صدق می‌کنه. نکته‌ی مهم دیگه هم اینه که توی سالن حتما ساعت بزرگی هست که بتونین هر زمان خواستین زمان‌تون رو چک کنین. پس نگران چک کردن زمان هم نباشین.

سوالات بخش Listening‌  هم از بلندگوهای توی سالن پخش می‌شن و هم شما می‌تونین اون‌ها رو از هدست خودتون بشنوین. پس اگر احیانا هدستتون قطع شد، نگران نباشین چون صدا توی سالن پخش می‌شه. مدت زمان آزمون لیسنینگ ۴۰ دقیقه است. بعد از پایان این مرحله از آزمون به شما ده دقیقه فرصت داده می‌شه تا جواب‌ها رو وارد پاسخ‌نامه کنین. پس موقعی که دارین سوالات لیسنینگ رو می‌شنوین لازم نیست همزمان جواب‌ها رو وارد پاسخ‌نامه کنین.

بعد از اتمام این قسمت، دفترچه ریدینگ روی میز شما قرار داده می‌شه. بعد از انجام مراحل وارد کردن اطلاعات، باید در زمان تعیین شده به سوالات جواب بدین. در اینجا باید همزمان بعد از خوندن متن‌ها، جواب‌ها رو وارد پاسخ‌نامه کنین چون دیگه وقت اضافه‌ای برای این کار ندارین. مدت زمان آزمون ریدینگ ۶۰ دقیقه است که باید بتونین به‌خوبی زمانتون رو مدیریت کنین. پس لازمه که خیلی قبل‌تر از روز آزمون، برای خودتون تعدادی پاسخ‌نامه پرینت بگیرین و جواب تست‌هایی رو که می‌زنین، درست مثل یه آزمون رسمی، توی پاسخ‌نامه‌ش وارد کنین. این جوری یاد می‌گیرین زمان‌تون رو چطور مدیریت کنین.

با پایان آزمون ریدینگ،‌ یک وقت استراحت کوتاه به شما داده می‌شه که می‌تونین یه چیزی بخورین و کمی استراحت کنین و بعد برگه‌های رایتینگ در اختیار شما قرار می‌گیرن.

دفترچه‌ی رایتینیگ تسک ۱ و ۲ هر دو همزمان به شما داده می‌شه و اعلام می‌کنن که شما بهتره اول رایتینگ تسک ۱ رو در مدت زمان ۲۰ دقیقه بنویسین و بعد به سراغ رایتینگ تسک ۲ برین که برای اون هم ۴۰ دقیقه فرصت دارین که پاسخ‌ها رو وارد پاسخ‌نامه کنین. اما اینم بدونین که  کسی بررسی نمی‌کنه که شما چقدر برای هر تسک زمان می‌ذارین و زمان‌بندی یا ترتیب نوشتن تسک‌ها کاملا دست خودتونه.

بعد از پایان آزمون، مدارک و لوازم شما تحویل داده شده و از مرکز برگزاری آزمون خارج می‌شین.

روز آزمون اسپیکینگ

همون‌طور که گفتیم، آزمون Speaking معمولا در همون روز برگزار نمی‌شه. این آزمون چند روز قبل یا چند روز بعد از آزمون کتبی برگزار می‌شه. این‌طوری که شما وارد مرکز می‌شین، مدارک شناسایی شما چک می‌شن، برای کارنامه ازتون عکس می‌ندازن، و بعد از تحویل موبایل، ساعت هوشمند و لوازم اضافی دیگه،‌ وارد اتاق آزمون می‌شین و در مقابل ممتحن قرار می‌گیرین. ممتحن ابتدا در مورد مشخصات شما سوالاتی می‌پرسه و بعد دکمه ریکورد رو می‌زنه و سوال‌ها رو شروع می‌کنه. سوالات اسپیکینگ در سه قسمت یا پارت از شما پرسیده می‌شن و باید با آرامش کامل به سوالات هر بخش جواب بدین. نکته مهم این آزمون اینه که شما ممکنه با ممتحن‌هایی با لهجه‌های مختلف روبه‌رو بشین اما اصلا نگران این بخش نباشین. چون ممتحنا موظفن که سوال‌های هر بخش رو خیلی آروم و شمرده برای شما بخونن تا خوب متوجه بشین.

جواب آزمون‌ ده روز تا دو هفته بعد از روز آزمون براتون ارسال می‌شه.​

 

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است

    فیلدهای نمایش داده شده را انتخاب کنید. دیگران مخفی خواهند شد. برای تنظیم مجدد سفارش ، بکشید و رها کنید.
    • عکس
    • شناسه محصول
    • امتیاز
    • قیمت
    • در انبار
    • موجودی
    • افزودن به سبد خرید
    • توضیحات
    • محتوا
    • عرض
    • اندازه
    • تنظیمات بیشتر
    • نویسنده
    • قسمت
    • زبان
    Click outside to hide the comparison bar
    مقایسه