چطور در آزمون آیلتس ثبت‌نام کنم؟

چطور در آزمون آیلتس ثبت‌نام کنم؟

p5
بلاگ آموزشی

چطور در آزمون آیلتس ثبت‌نام کنم؟

تا پیش از این، ‌می‌شد توی مراکز برگزاری آزمون آیلتس ثبت‌نام رو انجام داد ولی حالا مدتیه که روند کار فرق می‌کنه و بعضی از داوطلب‌ها سردرگم شده‌ن. ما در ادامه تمام مراحل رو به‌ترتیب براتون توضیح می‌دیم که خیلی راحت بتونین انجامش بدین.

مرحله اول

برای ثبت‌نام در آزمون آیلتس باید ابتدا وارد بخش نام‌نویسی آیلتس در سایت سازمان سنجش  به آدرس www.ielts.sanjesh.org بشین.

با ورود به آدرسی که گفتیم، شما مستقیما به سایت اصلی آزمون آیلتس وصل می‌شین و در اون قسمت باید اطلاعاتی که ازتون خواسته شده رو وارد کنین. اطلاعات خواسته شده شامل این موارده: ملیت، نام و نام خانوادگی،  کد ملی، شماره پاسپورت، تاریخ تولد و شماره تلفن همراه. بعد از وارد کردن اطلاعات،‌ در گوشه پایین سمت چپ صفحه، گزینه agree to the terms and conditions‌ قرار داره که باید اونو روشن کنین و بعد کلید Submit در گوشه سمت راست رو بزنین.

مرحله دوم

بعد از زدن کلید Submit ، شما به صفحه زیر هدایت می‌شین.

مرحله سوم

در این قسمت ابتدا نام کشور، شهر و سپس نوع آزمون General یا Academic را انتخاب می‌کنین. در این بخش یکی از گزینه‌ها Disability Requirements‌ هست که به‌معنای وجود معلولیت یا مشکل خاصه. در صورتی که مشکل خاصی داشته باشین در این قسمت باید اونو مشخص کنین چون سنترها براش تمهیدات خاصی در نظر می‌گیرن.

 بعد از مشخص کردن این موارد، مراکز برگزاری آزمون در شهری که انتخاب کردین، برای شما نمایش داده می‌شه. باید مرکز مورد نظرتون رو انتخاب کنین. بعد از انتخاب مرکز، آدرس، لوکیشن و شماره تلفن مرکز برای شما نمایش داده می شه. نکته‌ای که این قسمت باید بهش توجه کنین اینه که اگه به تصویر هم دقت کنین، نوشته شده که مثلا مرکز ایرسافام آزمون رو به‌صورت کامپیوتری هم داره CD IELTS. یعنی اگه شما قصد دارین که آزمون کامپیوتری بدین باید حواستون به این قسمت و انتخاب مرکز درست باشه.

 کمی پایین‌تر، یک تقویم برای شما نمایش داده می‌شه که باید تاریخ مورد نظرتون رو وارد کنین. با انتخاب تاریخ، دقیقا روز و ساعت آزمون‌های کتبی یا کامپیوتری برای شما مشخص می‌شه.

بعد باید کلید Continue‌ رو بزنین.

مرحله چهارم

در این قسمت به شما یه پیام داده می‌شه که باید یوزر و پسورد بسازین. بعد از قبول این پیام، وارد یه صفحه جدید می شین.

و بعد:

 

توی این صفحه اطلاعات شناسایی خودتون رو دوباره وارد می‌کنین. نام و نام خانوادگی، کد ملی، شماره تلفن همراه، شماره پاسپورت، نام کشور، آدرس پستی همراه با کد پستی، جنسیت، تعداد سال‌هایی که زبان انگلیسی خوندین، تخصص و شغلتون، و…..

 

بعد با توجه به این موارد خود سایت یه یوزر براتون می‌سازه و شما باید پسورد خودتون رو وارد کنین.

 

بعد از تایید اطلاعات وارد یه صفحه جدید می‌شین.

 

مرحله پنجم

در این مرحله شما باید در صفحه جدید این اطلاعات رو وارد کنین: کشوری که قراره اپلای کنین، دلیل اپلای خودتون، اینکه قبلا آزمون آیلتس دادین یا نه و اینکه الان کجا دارین زبان انگلیسی می‌خونین.

در ستون بعدی با توجه به اینکه مدرک شناسایی شما پاسپورته، شماره پاسپورت و تاریخ انقضای اون ازتون خواسته می شه. کمی پایین‌تر باید تصویر پاسپورتتون رو آپلود کنین و فایلشو بفرستین.

 

مرحله ششم

بعد از انجام تمام مواردی که گفته شد، به بخش پرداخت ارجاع داده می‌شین. در این قسمت باید مجددا اطلاعات دقیق خودتون که منطبق بر اطلاعات پاسپورته به همراه آپلود اسکن پاسپورت وارد کنین. حالا روش‌های پرداخت به شما اعلام می‌شه. می‌تونین یکی از روش‌ها رو انتخاب کنین و با مراجعه به سایت مرکزی آزمون، بعد از تایید اطلاعات، به صفحه پرداخت متصل بشین. هزینه رو پرداخت می‌کنین و ثبت‌نام شما به پایان می‌رسه.​ امیدواریم این اطلاعات براتون مفید بوده باشه. 🙂 

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است

    فیلدهای نمایش داده شده را انتخاب کنید. دیگران مخفی خواهند شد. برای تنظیم مجدد سفارش ، بکشید و رها کنید.
    • عکس
    • شناسه محصول
    • امتیاز
    • قیمت
    • در انبار
    • موجودی
    • افزودن به سبد خرید
    • توضیحات
    • محتوا
    • عرض
    • اندازه
    • تنظیمات بیشتر
    • نویسنده
    • قسمت
    • زبان
    Click outside to hide the comparison bar
    مقایسه