تفاوت آزمون آکادمیک و جنرال

تفاوت آزمون آکادمیک و جنرال

P2-2
بلاگ آموزشی

تفاوت آزمون آکادمیک و جنرال

آزمون آیلتس به‌عنوان یکی از معتبرترین آزمون‌های بین‌المللی زبان، برای هدف‌‌های مختلفی مثل مهاجرت، تحصیل، شغل و موارد دیگه کاربرد داره. این روزها که خیلی از مردم به مهاجرت جدی‌تر از قبل فکر می‌کنن، متقاضی‌های آزمون آیلتس هم به‌مراتب بیشتر از قبل شدن. نکته‌ای که این وسط وجود داره اینه که برای هر هدفی، یک آزمون آیلتس خاص رو باید بدین. یعنی مثلا وقتی شما می‌خواین مهاجرت کنین، بهتون می‌گن که باید نمره آیلتس آکادمیک داشته باشین یا جنرال. اما تفاوت آزمون آیلتس جنرال و آکادمیک چیه؟

تفاوت آزمون آیلتس جنرال و آکادمیک چیه؟

آزمون آیلتس آکادمیک برای کسانیه که قصد دارن توی دانشگاه‌های خارج از ایران درس بخونن یا تصمیم دارن کار پژوهشی برای یه مرکز تحقیقاتی خارج از ایران انجام بدن. توی این آزمون، متن‌هایی که برای مهارت‌های خواندن Reading  و نوشتن Writing داده میشه، بیشتر موضوعات علمی، تحلیلی یا دانشگاهی دارن.

آزمون آیلتس جنرال اما، برای کسانیه که می‌خوان به یکی از کشورهای انگلیسی زبان، به قصد کار یا سرمایه‌گذاری مهاجرت کنن. موضوعات این آزمون بیشتر مسائل روز یا موضوعات عمومیه.

توی هر دوی این آزمونها،‌ بخش شنیداری Listening و صحبت کردن Speaking شبیهن و سوالها تفاوتی با هم ندارن. اصل تفاوت آزمون آیلتس جنرال و آکادمیک، توی بخش‌های نوشتن و خواندنه. سطح لغت‌ها توی آزمون آکادمیک بالاتر از آزمون جنراله و باید لغت‌های  آکادمیک‌تری رو برای این آزمون بلد باشین. و خب سیستم نمره‌دهی در بخش ریدینگ آزمون جنرال به دلیل همین ساده‌تر بودن متنهاش، سخت‌گیرانه‌تره.

بذارین براتون مثالی بزنم. اگر شما در ریدینگ آزمون آکادمیک تعداد ۳۰ تا ۳۲ پاسخ درست از ۴۰ سوال رو بزنی، نمره‌ت ۷ میشه. ولی در آزمون جنرال با همین تعداد پاسخ صحیح شما نمره‌ای بین ۶ الی ۶.۵ می‌گیری.

توی بخش رایتینگ، برای آزمون آکادمیک موضوعات آکادمیک و علمی توی هر دوتا تسک ۱ و ۲ خواسته میشه. تفاوت اصلی‌تر توی تسک ۱ هست. در تسک ۱ آکادمیک به شما یه چارت، گراف، پروسه، یا نقشه می‌دن که براش یه گزارش بنویسین. اما برای آزمون جنرال،‌ توی تسک ۱  از شما می‌خوان یه نامه‌ی دوستانه یا رسمی بنویسید و توی تسک ۲ یه مطلب با موضوع عمومی‌تر. هرچند الان چندسالی می‌شه که سوال‌های تسک ۲ هر دو آزمون، تفاوت زیادی با هم ندارن. یعنی مثلا اگه توی آکادمیک به شما سوالی درباره‌ی محیط زیست می‌دن، توی جنرال هم این سوال می‌تونه مطرح بشه.

 

آیا تفاوتی در مراکز برگزاری این آزمون‌ها وجود داره؟

خیر. همه‌ی مراکز برگزاری آزمون آیلتس، هر دوی این آزمون‌ها رو برگزار می‌کنن. فقط روز آزمون متفاوته که بهتون اعلام می‌کنن. اگه می‌خوای با مراکز برگزاری آزمون آیلتس آشنا بشی، ما توی این مطلب در مورد ویژگی سنترهای خوب توضیح دادیم.

 

نمونه سوال‌های آیلتس رو از کجا می‌تونم پیدا کنم؟

یکی از کارهایی که برای آمادگی قبل از هر آزمونی می‌شه انجام داد اینه که نمونه سوال‌هایی شبیه آزمون پیدا کنیم تا بتونیم خودمونو از قبل آماده و ارزیابی کنیم. کتاب‌های آیلتس کمبریج بهترین و معتبرترین منابع برای دیدن نمونه سوال‌های آزمون آیلتسه. در قسمت آخر کتاب‌های کمبریج ۱ تا۱۰ چند تا تست گذاشتن که ۴ تست اول  سوالات آزمون آکادمیکه و دو تا تست بعدی جنراله. از کتاب ۱۱ تا ۱۸ اما کتاب‌های جنرال و آکادمیک کاملا از هم جدا شدن که به دلخواه خودتون می‌تونین یکی از این کتابا رو دانلود کنین و با بررسی تست‌ها متوجه تفاوت آزمون آیلتس جنرال و آکادمیک بشین.

 

جمع‌بندی

با توضیحاتی که دادیم شما می‌تونین متوجه بشین که کدوم آزمون مناسب شماست. اگر هنوز نمی‌دونین که شخص شما باید چه آزمونی بدین، می‌تونین از وکیل مهاجرتی خودتون یا موسسه‌ای که کارهاتون رو انجام می‌ده در این زمینه بپرسین و بعد از اطمینان از نوع آزمون خودتونو برای شرکت در اون آماده کنین.

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است

    فیلدهای نمایش داده شده را انتخاب کنید. دیگران مخفی خواهند شد. برای تنظیم مجدد سفارش ، بکشید و رها کنید.
    • عکس
    • شناسه محصول
    • امتیاز
    • قیمت
    • در انبار
    • موجودی
    • افزودن به سبد خرید
    • توضیحات
    • محتوا
    • عرض
    • اندازه
    • تنظیمات بیشتر
    • نویسنده
    • قسمت
    • زبان
    Click outside to hide the comparison bar
    مقایسه